آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛
بازدید : 252 |

اعتراض فرهنگیان به تاخیر پرداخت حقوق تیرماه

در این هفته همچنین بسیاری از معلمان در سراسر کشور نسبت به عدم پرداخت حقوق تیرماهشان به رغم گذشت 5 روز از مهلت قانونی پرداخت حقوق،  اعتراض داشته و اعلام کردند که آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه نمی تواند حقوق فرهنگیان را پرداخت کنند.

همچنین یکی دیگر از موارد اعتراضی فرهنگیان عدم پرداخت اضافه کار قانون مدیریت خدمات کشوری بود. با استناد به قانون خدمات کشوری از تیرماه 100 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه می شود.

به گفته مهدی بهلولی یکی از معلمان نه تنها این 100 هزار تومان افزایش به ما پرداخت نشده است، بلکه حتی حقوق تیرماه به حساب فرهنگیان واریز نشده است.

اما در 6 مرداد ماه وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در این روز حقوق فرهنگیان پرداخت می شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به رغم صحبت های کیارشی، باز هم تعدادی از معلمان در شهرستان ها در  7 مرداد ماه اعلام کردند که هنوز حقوقشان پرداخت نشده است. از سوی دیگر علی فرهادی رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش اعلام کرد:ما ابه التفاوت حقوق تیرماه پس از تامین بودجه پرداخت می شود.

به گفته علی فرهادی، با توجه به تأخیر در تأمین اعتبار و به تبع آن تأخیر حاصله در پرداخت حقوق فرهنگیان، عصر روز شنبه 5 مرداد ماه نامه‌ای به شماره 37850 از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر پرداخت حقوق تیرماه فرهنگیان واصل شد که پرداخت مطابق لیست حقوق خردادماه را تأکید کرده است.به منظور رفع نگرانی ناشی از تأخیر در پرداخت حقوق تیر ماه و جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از اجرای نامه مذکور در بند 5، پیرو درخواست معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مقرر شد، پرداخت حقوق فرهنگیان در استان‌هایی که با تأخیر مواجه شده است، مطابق احکام خردادماه آنان انجام شود و پس از تأمین اعتبار مکفی افزایش ناشی از مصوبه اخیر هیئت وزیران پرداخت خواهد شد.

ایجاد 23 رشته تحصیلی جدید در هنرستانها

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش از ایجاد 23 رشته جدید تحصیلی در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای از سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گفته محمد شریف زاده در حال حاضر 300 رشته تحصیلی در این رشته ها وجود دارد که همه ساله محتوای کتابهای آنها براساس نیاز بازار کار مورد بازنگری قرار می گیرد و پس از مطالعات کارشناسان ایجاد 23 رشته تحصیلی در سال تحصیلی جدید مصوب شده است.

وی درباره رشته های اضافه شده گفت: رویکرد ما بستر سازی برای رونق اقتصادی در حوزه صنعت است. به همین دلیل از میان این 23 رشته 20 رشته در مجموعه صنعت تعریف شده است که این رشته ها شامل جوشکار و سازه های فولادی، پلیمر و گرایشهای رشته چوب همچون مبل سازی و ... است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای آموزش و پرورش توضیح داد در سال تحصیلی گذشته بیش از 50 کتاب جدید التالیف در رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای وجود داشت که امسال نیز با توجه به ایجاد 23 رشته جدید تعداد عناوین کتابهای درسی هنرستانها افزایش پیدا خواهد کرد.

آموزش 2هزار مدرس كتب درسي جديدالتاليف

رئيس مركز آموزش نيروي انساني وزارت آموزش وپرورش از آغاز آموزش ضمن خدمت 2 هزار مدرس كتاب هاي جديدالتاليف پايه اول متوسطه اول از 22 مردادماه خبر داد.

اسدالله اسدي گرمارودي در این زمینه توضیح داده است: اين مدرسان 60 هزار معلم پايه سوم ابتدايي را در سراسر كشور آموزش خواهند داد تادرمهرماه معلمان با آمادگي براي تدريس كتاب هاي جديدالتاليف در كلاس  حضور يابند.آموزش 2 هزار  مدرس پايه اول متوسطه اول نيز از 22 مردادماه آغاز مي شود و به طور ميانگين  براي هر درس 30 ساعت آموزش ضمن خدمت پيش بيني شده است.

به گفته رئيس مركز آموزش نيروي انساني  وزارت آموزش وپرورش اين مدرسان پس ازاتمام كلاس هاي ضمن خدمت در تمامي استان ها حضور مي يابند و آموزش هاي لازم را به 160 هزار دبير پايه اول متوسطه  ارائه خواهند داد تا اين دبيران براي اول مهرماه باآمادگي لازم سركلاس حضور يابند.

اعلام زمان و نحوه برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه

زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان دوم تا 18 شهریور ماه اعلام شده است.

عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در این زمینه گفت: براساس دستورالعمل آموزش و پرورش مبنی بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، از امسال طراحان سوالات با استفاده از بانک سوالات که در مرکز سنجش آموزش و پرورش راه اندازی شده است، سئوالات را در نرم افزاری ویژه بارگذاری می کنند و پس از نهایی شدن سوالات، نرم افزار برای استان ها تکثیر و در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه توضیح داد:  امتحانات نهایی شهریور ماه از دوم تا 18 شهریور در رشته های نظری و فنی حرفه ای برگزار می شود. همچنین ساعت برگزاری تمامی امتحانات نهایی شهریور ماه برای همه مقاطع 10 صبح است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : پنج شنبه 10 مرداد 1392برچسب:آموزش وپرورش,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس